Roco 52630 Automotor diesel 798 cu remorca 998 "Schienenbus", DB, epoca IV - 550,00$

Automotorul VT 98 face parte din familia de automotoare fabricate de catre firma Waggonfabrik Uerdinger cunoscute ca "Schienenbus". Datorita unei constructii simple si eficiente, similara unui autobuz, aceste automotoare au permis utilizarea rentabila a cailor ferate secundare si a salvat aceste linii de la desfiintare. Automotoarele au fost echipate cu cate 2 motoare Bssing tip U 10 ( similare celor de pe autobuze ), de aici si sunetul caracteristic al acestor automotoare. In afara de vagonul motor (VT) s-au fabricat si vagoane remorca (VB) si vagoane cu post de conducere (VS), numarul total de unitati din toate variantele depasind 3300 exemplare. In anul 1968 automotoarele au primit indicativul Br 798 iar vagoanele indicativul Br 998. Automotoarele au fost in serviciu regulat in Germania pana in anul 2000, multe exemplare fiind vandute catre diferiti operatori privati, multe fiind in exploatare si in ziua de azi, cu peste 50 ani de serviciu. Succesul acestora nu s-a limitat doar in Germania, acestea au fost exportate in Luxemburg, Yugoslavia, Spania, Marea Britanie si Austria. In Austria au fost denumite FER 301 si s-au fabricat subn licenta de Jenbacher Werke si de catre SGP in Viena.

Macheta automotorului 798 produs de catre Roco este un model cu pret atractiv care se adreseaza in special incepatorilor, este echipat cu iluminare interioara

automotor Vt 98 Roco 52630

HO DC motor cu volanta lumini directionale NEM 362 NEM 652 DB epoca 4

Caracteristici tehnice
Formula axelor B
Putere maxima 220 kW
Viteza max 90 km/h
Greutate 18,9t
Lungime 13,95m
Nr. motoare 2
Tractiune Mecanica
Data intrarii n serviciu 1953
Nr. exemplare fabricate 329