Modelul Roco este echipat cu motor cu 2 volante si tractiune pe 6 axe, iluminare cu LED-uri.
Odata cu dezvoltarea reteL. de cai ferate electrificate din Germania federala s-a dorit si marirea vitezei de circulatie peste 160 km/h, pentru aceasta era nevoie de un nou model de locomotiva. In anul 1965 au fost livrate 4 locomotive tip E03 (preserie) cu puterea de 5940 kW pentru testare, acestea fiind primele locomotive care au tractat un tren regulat in Germania cu viteza de 200 km/h. Incepand cu anul 1970 au fost livrate si locomotivele din serie, acestea au primit indicativul Br 103.1 iar locomotivele din preserie au primit indicativul Br 103. La momentul intrarii in serviciu locomotivele Br 103.1 erau "nava amiral" a flotei de locomotive fiind cele mai puternice locomotive electrice din lume cu o singura unitate, iar in Germania este si in ziua de azi cea mai puternica locomotiva care a circulat in serviciul regulat. Pana la aparitia locomotivelor Br 120 aceste locomotive nu au avut nicun rival, au tractat cele mai vestite trenuri dar apoi epoca lor a inceput sa apuna, fiind inlocuite cu tipul Br 101 incepand cu anul 1996. In ziua de azi mai sunt 4 locomotive in serviciu la DB, dar multe locomotive au ajuns deja in diferite muzee.