Fleischmann 430001 Locomotiva electrica E69 05, DB, epoca III - 900,00$

Linia Murnau - Oberammergau aflata in propietatea companiei private LAG (Lokalbahn Aktien-Gesellschaft) a fost prima cale ferata electrificata din Germania deschisa traficului comercial. Traficul de calatori era realizat cu automotoare electrice iar pentru traficul de marfa au fost comandate in total 5 locomotive. La constructia liniei s-a ales tensiunea de alimentare de 5,5 kV si 16 Hz (inca nu exista alimentare standardizata pentru caile ferate). Toate cele 5 locomotive, denumite initial LAG 1... LAG5 erau echipate cu 2 motoare cu tractiune pe fiecare axa, solutie care a ajuns sa fie utilizata pe scara larga doar dupa 20 de ani! Fiecare dintre aceste locomotive purtau si un nume de fata: "Katharina" ( LAG1), "Pauline" (LAG2), "Hermine" (LAG3), "Johanna" (LAG4), "Adolphine" (LAG5). In anul 1938 DRG a preluat compania privata LAG si impreuna cu ea si cele 5 locomotive electrice care deserveau linia, desi cele 5 locomotive sunt diferite, toate au primit indicativul E69 deoarece sunt asemanatoare. Intrucat alimentarea acelei linii se facea cu 5,5 kV niciuna dintre locomotive nu a putut parasi acea cale ferata pana in anul 1955 cand au fost modernizate locomotivele LAG 2...5 deoarece alimentarea liniei a fost transformata pe 15 kV, conform cu standardul german. Dupa modernizare locomotivele E69 02 si E69 04 au fost vopsite verde, iar E69 03 si E69 05 au fost vopsite rosu, locomotivele E69 04 si E69 05 au fost folosite in principal la trenuri de marfa, iar E 69 02 si E69 03 la manevra. Aceste locomotive au fost retrase din circulatie in perioada 1977 - 1982, la acel moment E 69 02 fiind cea mai veche locomotiva aflata in exploatare, aceasta a parcurs in serviciu peste 2.000.000 km. Datorita faptului ca aceste locomotive au fost foarte indragite, toate cele 5 locomotive au fost pastrate in diferite muzee, E69 05 se afla in stare de functionare, este folosita ocazional pentru trenuri speciale.

Modelul Fleischmann este o constructie noua 2016 este echipat cu motor cu volanta si tractiune pe 2 axe, interfata digitala Plux16, iluminarea cu LED-uri

locomotiva electrica E69 Fleischmann 430001

detaliu locomotiva 430001 detaliu locomotiva 430001 detaliu locomotiva 430001

HO DC lumini alb/rosu NEM 362 motor cu volanta DB epoca 3

Caracteristici tehnice E69 05
Formula axelor B
Putere maxima 605kW
Forta de tractiune la pornire 93kN
Viteza max 50 km/h
Greutate 32t
Lungime 8,7m
Nr. motoare 2
Sistem 15kV 16,6 Hz
Data intrarii Ón serviciu 1930
Nr. exemplare fabricate 1