Rivarossi HR2552 Locomotiva abur Br 58 1424-9, DR, epoca IV - 1500,00$

Locomotivele tip G12 au devenit primele locomotive "standardizate", acest tip de locomotiva a fost construit de aproape toate caile ferate din Germania ( cu exceptia K.Bay ). Locomotiva este destinata trenurilor de marfa, cu o greutate de numai 16,7 t pe osie poate rula si pe linii secundare. DRG a preluat toate aceste locomotive si au primit indicativul Br 58, cateva exemplare au fost convertite pentru utilizarea prafului de carbune. Dupa razboi majoritatea locomotivelor au ramas in Germania de Est, cateva in Vest dar unele locomotive au ramas in Austria ( Reihe 658 ), Polonia ( Ty1 ). Cariera acestor locomotive in Germania de Vest s-a incheiat in 1953, dar in Germania de Est unele exemplare au fost reconditionate si au devenit tipul Br 58.30 si au rulat pana in 1976. Azi Br 58 311 ( fabricata de Maschinenbaugesellschaft Karlsruhe ) se poate admira la Karlsruhe in gara Ettlingen West.

Macheta locomotivei realizata de Rivarossi este un model care se adreseaza colectionarilor, este foarte detalita, motorul se afla in cazan, in tender este loc pentru difuzor, se poate spune ca este cea mai bine realizata locomotiva cu abur dintre toate locomotivele Rivarossi.

locomotiva abur Br 61 HR 2552

detaliu locomotiva HR2552 detaliu locomotiva HR2552 detaliu locomotiva HR2552

HO DC cuplare scurta MTC21 lumini directionale DR epoca 4

Caracteristici tehnice:
Formula axelor 1 E
Putere maxima 1133 kW
Viteza max 65 km/h
Greutate 95,7 t
Greutate aderenta 82,5 t
Lungime 18,5 m
Diametru roata motoare 1,4m
Nr. cilindri 3
Data intrarii Ón serviciu 1917
Nr. exemplare fabricate 1478