Roco 52623 Locomotiva diesel Reeks 5403, SNCB, epoca IV - 625,00$

Modelul Roco este echipat cu motor cu 2 volante si tractiune pe 6 axe, iluminare cu becuri, interfata digitala NEM 652. Se livreaza numai cuple standard.

locomotiva diesel Reeks 54 Roco 52623

HO DC lumini alb/rosu NEM 362 NEM 652 motor cu volanta tractiune 6 osii SNCB epoca 4

In anul 1949 firma NOHAB din Suedia obtine licenta pentru productia de locomotive Diesel de la GM (SUA ), dar pentru Europa era necesara o modificare substantiala a proiectului. Astfel s-a marit puterea motorului ( modelul american avea doar 1100 kW ), a fost adaugat inca un post de conducere, s-au modificat cotele de gabarit conform cu normele folosite in Europa continentala. Prima comanda de 4 locomotive a fost lansata de SNCB (Caile ferate daneze) in anul 1951, urmata de comanda a inca 55 buc. In urma succesului avut in Danemarca NOHAB a construit un prototip (versiune usor modificata a tipului My SNCB ) pe care prezentat in mai multe tari. Norvegia, prin compania de stat NSB a comandat 30 buc iar Ungaria, desi ca tara socialista era obligata sa cumpere locomotive rusesti, a achizitionat 20 buc. In Belgia firma AFB a cumparat licenta de fabricatie a locomotivei si a livrat SNCB (Caile ferate belgiene) tipul 202 (usor modificat fata de modelul vandut de NOHAB, avea viteza maxima de 120 km/h si lampi rosii aditionale), si tipul 204 cu viteza maxima de 140 km/h. La sfarsitul anilor 70 locomotivele au fost modernizate (cu exceptia 5404) si au primit cabine noi cu vizibilitate si confort imbunatatit. Loocmotivele au fost in serviciu pana in anul 2002, azi exista mai multe locomotive in diferite muzee

Caracteristici tehnice:
Formula axelor Co Co
Putere maxima 1435kW
Forta de tractiune la pornire ??kN
Viteza max 140 km/h
Greutate 108t
Lungime 18,9m
Nr. motoare 1 diesel 6 el.
TransmisieElectrica
Data intrarii Ón serviciu 1957
Nr. exemplare fabricate 8