Locomotiva E10 este destinata tractarii trenurilor de calatori, ea face parte din prima familie de locomotive electrice "standardizate" ale DB ,fiind aproape identica la exterior cu E40 (Br 140) si E41 (Br141). Din aceeasi familie face parte si locomotiva E50 (Br 150) pentru trenuri grele de marfa (Co Co). Istoria acestei locomotive incepe in anul 1950 cind DB a lansat programul de constructie a locomotivelor electrice "standardizate". Una din caracteristicile interesante a acestei serii este faptul ca pentru prima data mecanicul de locomotiva putea sa conduca asezat! Cea mai mare parte a locomotivelor din acest program au fost de tipul E 10.1 (redenumit Br 110 in 1968). Incepand cu locomotiva nr E10 288 toate locomotivele E10 au fost livrate cu partea frontala modificata, asa numitul tip "Bugelfalte"
Dintre variantele constructive poate cea mai interesanta este E 10.12 (ulterior Br 112 ) varianta dezvoltata pentru trenul "Rheingold" cu viteza maxima 160 Km/h.
Dupa mai bine de 50 ani de la aparitie, locomotivele E10 au inceput sa fie retrase din circulatie, in ziua de azi se mai regasesc cateva zeci de locomotive din acest tip la DB, 17 locomotive sunt expuse in diferite muzee.