Caile ferate din DDR au dat comanda in anul 1961 combinatului LEW Hennigsdorf pentru 2 prototipuri ale unei locomotive electrice Bo Bo pentru trenuri de persoane dupa ce fabricarea sub licenta a locomotivelor DB tip E10 si E40 a esuat. Locomotivele livrate au primit indicativul E11, impreuna cu acestea s-au fabricat si versiunea E42 destinata transportului de marfa si trenurilor personale, cea mai mare parte dintre acestea fiind de tipul E42. Din anul 1970 locomotivele au primit indicativul Br 242, acestea au fost in serviciu pana in anul 1992, dintre ele doar o mica parte au fost preluate de catre DBAG unde au primit indicativul Br 142, restul fiind casate sau vandute, iar 18 locomotive au ajuns la compania elvetiana Lokoop unde au primit indicativul Ae 477, ulterior Ae 477. Locomotivele au fost modificate prin eliminarea unui pantograf si montarea de frana electrica, doua dintre acestea Ae 477 905 si 906 au fost utilizate la tractarea trenului istoric "Orient Express", acestea au primit o schema speciala de vopsire. Din 2008 locomotivele au fost vandute catre diferiti operatori privati, o locomotiva 242 151 a fost restaurata si pastrata ca si locomotiva muzeu.
Modelul Brawa este o un model destinat colectionarilor, iluminare cu LED-uri, interfata digitala MTC 21, este prevazut loc pentru difuzor