Fleischmann 731124 Locomotiva electrica 470 001-3 , MAV, epoca VI - 825,00$

Locomotivele ES 64 U2 sunt locomotive universale urmasele locomotivelor ES 64F (Br 152) dezvoltate de catre Siemens capabile sa dezvolte viteza maxima de 230 km necesara trenurilo IC. Locomotivele au fost destinate ÖBB unde au devenit "nava amiral", acestea au primit indicativul 1016 si 1116 si numele "Taurus"( locomotive bisistem 15 si 25 KV), dar in Germania locomotivele se bucura de un succes limitat, DB a achizitionat doar 25 locomotive pentru transportul de marfa unde au primit indicativul Br 182 (in locul a 25 de Br 152), la traficul de calatori au fost utilizate doar ocazional, DB preferand locomotivele tip Br 101. Locomotivele bisistem au fost achizitionate si de Ungaria, atat la MAV ca si tip 1047, ulterior 470 cat si la GySEV - tip 1047.5. Cel mai mare parc de locomotive este detinut de ÖBB unde se pot vedea in diferite variante de vopsire, multe sunt individualizate cu personalitati (Mozart, etc). locomotivele 1116 tracteaza si trenurile "Railjet". Dintre locomotivele ÖBB unele sunt omologate si pentru Romania, azi locomotivele "Taurus" se pot vedea in multe tari europene. Ultima varianta ES 64 U4 este o versiune 4 sistem , aceasta a primit indicativul 1216.

Modelul Fleischmann este echipat cu motor cu volanta si tractiune pe 4 axe, iluminare cu LED, interfata digitala NEM 651

locomotiva electrica MAV scara N

N Mufa decodor NEM 651 lumini alb/rosu cuplare scurta motor cu volanta MAV epoca 6

Caracteristici tehnice:
Formula axelor Bo Bo
Putere maxima 6400kW
Forta de tractiune la pornire 300 kN
Viteza max 230 km/h
Greutate 80t
Lungime 19,28m
Nr. motoare 4
Sistem 15kV 16,6 Hz si 25kV 50Hz
Data intrarii în serviciu 2000
Nr. exemplare fabricate 432