Locomotiva diesel Br 210, Digital cu sunet, DB, epoca IV
1100,00
Trix
Pret recomandat de producator
1250,00
Locomotivele tip V160 sunt locomotive diesel hidraulice de medie putere destinate trenurilor de calatori. Primele locomotive din preserie au fost livrate in anul 1960 de catre Krupp si Henschel, deoarece acestea aveau o caroserie mai rotunjita au fost poreclite "Lolo". Prin dezvoltarea ulterioara a tipului V 160 s-au fabricat modelele Br 215, Br 217, Br 218, Br 210 care au scris istoria cailor ferate din Germania Federala. A fost fabricat si un prototip cu 2 motoare ( V320 ) care nu a fost fabricat in serie si o locomotiva pentru cale ingusta ( 1000 mm ). Pentru trenurile grele de persoane pe relatia München - Lindau au fost construite 8 locomotive Br 210, acestea sunt similare cu Br 218 dar in plus sunt echipate cu un motor turbina pe gaz ( similar cu cele care echipeaza elicopterele Bell UH-1 ) care se utiliza doar atunci cand este necesar. Aceste locomotive au fost in serviciu intre 1970 - 1978, printre trenurile tractate au fost si TEE "Bavaria"
Datorita problemelor tehnice aparute la turbine in perioada 1980-1981 locomotivele au fost convertite in tipul 218.9 iar viteza maxima a fost redusa la 140 km/h.
Caracteristici tehnice :
Formula axelor: Bo Bo
Putere nominala: 1839 diesel + 845 turbina
Forta de tractiune la pornire: 235,2 kN
Viteza max: 160 km/h
Greutate: 82 t
Lungime: 16.4 m
Nr. motoare: 2
Data intrarii în serviciu: 1971
Nr. exemplare fabricate: 8
Inmatriculari: DB
Modelul Trix:
Locomotiva este echipata cu motor Faulhaber (Maxon), este realizata integral din metal, iluminarea este realizata cu LED-uri warm white. Cu ajutorul tastelor F1 si F2 se pot activa luminile corect conform standardului DB:
F1 - numai lumini la postul 2 ( albe sau rosii, in functie de directia de mers )
F2 - numai lumini la postul 1 ( albe sau rosii, in functie de directia de mers )
F1 + F2 - lumini albe la ambele capete, pentru manevra.
Cu ajutorul tastei F7 se poate comuta sunetul specific al turbinei.