Trix 22989 Locomotiva abur Br 44 1315, DB, digital cu sunet, epoca III • 2450,00
Macheta locomotivei Br 44 1315 este un model de top destinat colectionarilor, motor cu volanta amplasat in cazan, tractiune pe 5 axe actionate prin intermediul bielelor, cuplare scurta intre locomotiva si tender cu distanta reglabila. Sasiu, biele si carcasa metalice, iluminare cu LED-uri, interfata digitala MTC21, decodor sunet si difuzor in tender. Raza minima 360 mm, se livreaza cuple scurte Marklin/Trix 7203. Modelul este realizat asa cum se prezenta locomotiva 44 1315 in anul 1963, in ziua de azi locomotiva restaurata se afla la Marklineum se livreaza DVD cu istoria si restaurarea acestei locomotive.
Locomotivele tip Br 44 sunt locomotive cu abur pentru tractiune grea "standardizate", acestea au fost fabricate intre 1926 si 1946. In timpul razboiului pentru a economisi materiale strategice s-a fabricat modelul simplificat Br 44 UK (Ubergangskriegslokomotive). Dupa razboi 1577 locomotive au ramas in Germania (din care 1242 la DB), 67 in Polonia la PKP, 15 in Austria la OBB si 14 in Franta, alte 226 locomotive care se aflau in productie pe teritoriul francez au ajuns la SNCF unde au primit indicativul 150X. In Germania de vest locomotivele Br 44 au fost la baza transportului greu de marfa din Germania, in anul 1958 au fost convertite 36 locomotive pentru pacura. In anul 1968 locomotivele au primit indicativul 044 iar cele pe pacura 043, ambele tipuri au fost in serviciu la DB pana in anul 1977, locomotivele au fost poreclite "Jumbo" datorita fortei de tractiune neegalata de nicio locomotiva germana. In ziua de azi mai exista trei locomotive in stare de functionare si multe altele in diferite muzee.
Caracteristici tehnice
Formula axelor : 1 E
Putere maxima : 1405 kW
Viteza max : 80 km/h
Greutate : 110,2t
Greutate aderenta : 95,9t
Lungime : 22,62m
Diametru roata motoare :1,4 m
Nr. cilindri :3
Data intrarii in serviciu :1926
Nr. exemplare fabricate :1989