Pentru traficul de persoane pe liniile secundare fabrica VEB Waggonbau Bautzen a prezentat in anul 1955 primul prototip al automotorului VT 2.09 iar din anul 1962 a inceput productia de serie, ultimul lot a fost livrat in anul 1968. In aceasta serie s-au fabricat pe langa automotoare atat remorci cat si remorci cu post de conducere, acestea se putea conecta pentru tractiune multipla pana la 6 unitati. In anul 1970 au primit indicativele Br 171 - pentru prototipuri si primele serii si Br 172 pentru ultimele serii. La formarea DBAG in 1993 acestea au primit indicativele Br 771 si 772, acestea au fost in serviciu pana in anul 2004. Dupa retragerea lor din serviciu la DBAG acestea au fost vandute in Romania, Cuba, Brazilia, in ziua de azi mai exista 8 automotoare care circula ocazional, printre care si 772 140-0 la Oberweißbacher Berg- und Schwarzatalbahn.
Macheta automotorului Br 772 produs de catre Brawa este un model foarte detaliat care se adreseaza colectionarilor.